در حال بارگذاری فایل ...
اپ شرکت داروسازی رحمان گستراندسترسی آسان‌تر

 

از دل طبیعت

 

 

در شرکت رحمان گستران به منظور تولید عصاره گیاهان برای استفاده در داروهای گیاهی تولید این شرکت، گیاهان باکیفیت از کشاورزان خریداری شده و در دستگاههای مجهز و به روز در شرایط کاملا بسته و خلا عصاره گیری می شوند.

عصاره گیاه، ماده ای است که با استخراج بخشی از مواد گیاه خام، اغلب با استفاده از حلالی مانند اتانول یا آب، به دست می آید. فرآیند عصاره گیری از گیاه معمولاً به گونه ای طراحی می شود که بخش خاصی از ترکیبات شیمیایی اصلی موجود در گیاه حداکثر باشد که بسیاری از این ترکیبات اثر درمانی دارند. عصاره‌های گیاهی منبع بسیار خوبی برای طیف وسیعی از ترکیبات نظیر ترکیبات فنلی (فلاونوئیدها)، ترپنوئیدها، ساپونین ها، آلکالوئیدها، اسیدهای چرب و ویتامین ها هستند که منجر به خاصیت آنتی‌اکسیدانی، آنتی‌سپتیکی، آنتی باکـتریال، ضد حساسیت و بسیاری خواص مفید دیگر می‌شوند. نوع روش به‌کاررفته برای استخراج و عصاره گیری از بافتهای گیاهی به نوع بافت گیاهی، نوع و مقاومت ماده جداشده و حرارت و کنترل آن ها بستگی دارد و انتخاب یک روش مناسب استخراج می‌تواند غلظت آنتی‌اکسیدان‌های مربوط به گیاه را افزایش دهد.

هدف از عصاره گیری بدست آوردن مواد موثره دارویی موجود در گیاهان است و بطور کلی عصاره ها در دو شکل مایع و خشک بدست می آیند.

امروزه بیش از 390 هزار گونه گیاهی در دنیا شناخته شده اند و هر ساله در حدود دو هزار گونه جدید به این آمار اضافه میشوند. بسیاری از این گیاهان دارای مواد موثره ارزشمندی هستند که می توانند در صنایع داروسازی و بخصوص در درمان بیماری ها به صورت طبیعی مورد استفاده واقع شوند و واقعیت اینست که اکثر این گیاهان بصورت اولیه و یا خرد شده نمی توانند در صنایع داروسازی و در اشکال دارویی نظیر قرص و اقسام کپسول و شربت ها بکار روند و ابتدا باید بصورت استاندارد عصاره گیری شده و براساس مهم ترین ماده موثره موجود در آنها استاندارد شده و در نهایت بصورت مایع یا جامد تحویل صنایع داروسازی شوند تا بصورت اشکال مختلف دارویی تولید شوند.

ارتباط با ما
شرکت داروسازی رحمان گستران
تماس با ما:۰۲۱۲۲۰۵۸۷۷۲

نمادهای الکترونیک
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت داروسازی رحمان گستران می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین